Marco Juffermans

Marco JuffermansMarco Juffermans is eigenaar en oprichter van het internetbedrijf “Universal XS”. Hier worden meerdere diensten aangeboden, uiteenlopend van Adwords Campagnes tot Linkbuilding en Reputatiemanagement.

In het nieuws

Met dit laatste product is Juffermans recentelijk in het nieuws gekomen. In een optreden bij Harry Mens ter promotie van zijn product “reputatiegarantie” besprak Marco het reilen en zeilen van reputatiemanagement, een boomende internet-niche waarin bedrijven of particulieren met de hulp van Marco zijn bedrijf ervoor kunnen zorgen dat er geen negatieve berichten en diverse onwaarheden over hen te vinden zijn op de eerste pagina in Google. Hoe het precies in zijn werk ging wilde Juffermans niet kwijt, een geheim dat hij begrijpelijkerwijs liever voor zich houdt.

Carrière van Marco Juffermans

Marco is geboren in maart 1971 in Oegstgeest. Gezien zijn carrière heeft Juffermans al op jonge leeftijd besloten te gaan ondernemen, zijn bedrijf Universal XS is daar vooralsnog het eindproduct van.

– Studie en werkervaring

Voordat Juffermans aan zijn carriere begon heeft hij gestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam (UVA) van 1992 tot 1996. Na de Universiteit begon Marco bij Pathé als marketingmanager. Hier zorgde hij voor een aanzienlijke stijging van de verkoop van de ‘large popcorn’. Toen Marco de kans kreeg partner te worden bij Wet and Wild, greep hij deze met beide handen aan. Hij hielp mee deze beachclub naar een hoger level te tillen.

Marco besloot hierna een Rederij in Amsterdam op te richten en op deze manier sloepjes te verhuren met een ijzersterke geluidsinstallatie. In deze tijd ontdekte Juffermans ook de SEO-wereld. Hij werd partner bij het Hostingsbedrijf PLANT in Amsterdam. Doordat hij steeds meer ontdekte binnen de zoekresultaatoptimalisatie, besloot hij zelf een bedrijf op te richten: Universal XS.

 Universal XS

Marco Juffermans heeft zijn bedrijf, Universal XS, in 2004 opgericht. Volgens zijn Linkedin profiel zijn er momenteel tussen de 11 en 49 werknemers actief binnen Universal XS. Hun werkzaamheden omvatten linkbuilding, Adwords Campagnes, Website Creatie en Reputatiemanagement.

Wanneer er informatie over personen of bedrijven te vinden is binnen de zoekmachines, is het lastig om dit recht te trekken. Universal XS heeft meerdere manieren bedacht om het imago te optimaliseren en soms zelfs te herstellen. Marco Juffermans en zijn bedrijf weten binnen te dringen binnen de zoekresultaten om ze te managen en soms zelfs te “ontgooglen”. Juffermans vindt immers dat een ieder recht heeft op een echte en positieve online reputatie.

Privé Leven

Marco Juffermans heeft naast reputatiemanagement verschillende interesses. Ze hebben vrijwel allemaal te maken met water. Marco was en is regelmatig op het water te vinden. Zo was hij als kind kampioen waterskiën. Dit doet Juffermans nog altijd graag, maar tegenwoordig is hij een groots fan van zeilen en zeilt hij zelfs wedstrijden. Hij is tevens fan van ijszeilen, een bijzondere manier van zeilen. Hij vertrekt hiervoor in de winter regelmatig naar koudere gebieden om daar het ijs op te gaan. Verder gaat hij graag de piste op tijdens een wintersport vakantie.

Naast deze bezigheden heeft Marco ook een passie voor motors. Inmiddels mag hij zichzelf lid noemen van het promotieteam van Harley Davidson. Een interessante vrijetijdsbesteding.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.